03 Varsinais-Suomi

Anne Bland, Huittinen, 46 v

Anne BlandVihreiden varapuheenjohtaja sekä maaseutu- ja erävihreiden puheenjohtaja, yhteiskunnallinen yrittäjä ja brittisuomalaisen perheen äiti Huittisten Vampulasta, kesälampuri ja sosiaalisen median suurkäyttäjä

Politiikka ei ole vain lakien säätämistä. Se on myös hyvien juttujen mahdollistamista ainokaista planeettaamme kunnioittaen. Minulle näitä hyviä juttuja ovat lähi- ja luomuruoka, ihmisten ja eläinten hyvinvointi asuinpaikasta riippumatta, uusiutuvat energiat ja biotalous. Politiikasta on tehtävä ilmastoälykästä, jotta maapallollamme olisi kestävä tulevaisuus. Aikaa ei ole enää hukattavaksi, vaan on pistettävä töpinäksi!

Merja Hermonen, Lieto, 52 v

Merja HermonenMiksi maaseutu- ja erävihreä? Kestävä kehitys on koko maan asia.
Lähes kaikki konkreettinen, mitä arjessa käytämme saa alkunsa maaseudun raaka-aineista.
Ilman sekä maaseudun että kaupungit huomioon ottavaa yhteiskuntapolittiikkaa ei ole kunnollista koko Suomen politiikkaa.
Mullasta se pienikin ponnistaa. Niin minäkin. Länsirannikon merituulista hengitellen.

Laura Rantanen, Turku,

Laura RantanenOlen Suomen luonnonsuojeluliiton tiedottaja ja kahden lapsen äiti. Tällä hetkellä asun Turussa, mutta asuin pitkään Turun saaristossa, josta sukuni on kotoisin. Jotkut tuntevat minut loimaalaisen luomutilan etäemäntänä. Olen työskennellyt vapaana toimittajana 90-luvun lopusta asti ja kirjoittanut satoja juttuja. Teen yhä tiedottajan työni lisäksi juttuja aikakauslehtiin. Minulla on pitkä kokemus paitsi journalismista, myös kansalaisyhteiskunnasta ja poliittisesta vaikuttamisesta. Olen toiminut useissa järjestöissä nuoresta asti, mm. ympäristö, ihmisoikeus- ja rauhanjärjestöissä. Puoluepolitiikkaa olen tehnyt mm. kunnanvaltuutettuna, peruspalvelu-, sivistys- ja ympäristö- ja rakennuslautakunnassa.

Lähinnä sydäntäni on ollut aina vaikuttaa asioihin etenkin niiden puolesta, joilla ei ole äänioikeutta, kuten lapset, eläimet ja luonto. Lähdin ehdolle näissä vaaleissa siksi, että eduskuntaan tarvitaan suurempi joukko päättäjiä, jotka ovat aidosti luonnon ja heikommassa osassa olevien asialla. Haluan olla mukana vaikuttamassa siihen, että suomalaiset ihmiset ja eläimet voivat tulevaisuudessakin nauttia puhtaasta luonnosta, ja että eriarvoistuminen saadaan hidastumaan. Tahdon, että tämä on lapsillemmekin maa, joka pitää kaikista huolta, ja joka kohtelee kaikkia yhdenvertaisesti. Lupaan paiskia kovasti hommia ja lisätä osaltani avoimuutta päätöksentekoon.

Helena Särkijärvi, Parainen

Helena SärkijärviJalat maassa, kukkahattu päässä!

FM, valtiot. yo, kaupunginvaltuutettu ja ympäristölautakunnan jäsen, Parainen, Saaristomeren Vihreät ry, Maaseutu- ja erävihreiden sekä Saaristomeren Vihreiden hallituksen jäsen

Ihmisten välinen luottamus, turvallisuus ja mahdollisuuksien tasa-arvo on yhteiskunnassamme säilytettävä. Koulutus on panostusta tulevaisuuteen, eikä sen tasosta voida tinkiä. Pienyrittäjiä ja itsensä työllistäjiä pitää tukea ja veropakoilu on saatava kuriin. Suomeen tulee luoda kestävään kasvuun ja biotalouteen pohjautuvia uusia työpaikkoja. Itämeren suojelua on jatkettava tarmokkaasti. Luonto, eläinten hyvinvointi ja lähituotteet pitää saada paremmin näkyviin yhteiskunnallisessa päätöksenteossa. Sydän Saaristomerellä!

Http://www.facebook.com/poliitikkohelenasarkijarvi
Http://www.twitter.com/saerkijaervi
Http://www.instagram.com/luodonmaija

Mikko Välttilä, Somero,  39 v

Mikko VälttiläMaanviljelijä, MunaEggsPress-munataksipalvelustaan tunnettu lähiruokayrittäjä, Suomen ensimmäinen free range -kanalayrittäjä Somerolta.