Avoimen kuntademokratian puolesta!

Lähdin mukaan politiikkaan kuntavaaleissa 2017 Kangasniemellä. Minua innosti erityisesti vaikuttaminen lapsiperheiden palveluihin, luonnon ja ilmastoasioiden huomioimiseen ja päätöksenteon avoimuuteen ja osallistavuuteen. Nämä vuodet valtuutettuna ovat olleet opettavaisia ja antoisia, olen päässyt työskentelemään tavoitteiden eteen monessa eri luottamustehtävässä. Toivon, että tulevissakin kuntavaaleissa ihan tavalliset kuntalaiset, joilla on palo vaikuttaa asioihin uskaltavat lähteä ehdokkaaksi rohkeasti. Luottamustehtävä vie aikaa, mutta antaa paljon. Itseäni on auttanut se, että olen pyrkinyt koko ajan toimimaan läpinäkyvästi ja avoimesti mm. sosiaalista mediaa hyödyntäen. Ja tasaisin väliajoin olemme ryhmässä palanneet vaalilupauksiin ja saaneet todeta, että meidän vihreä ryhmä on kunniakkaasti toiminut lupaustensa mukaisesti. Näillä tunnelmilla olen innolla lähdössä ehdokkaaksi myös kevään 2021 kuntavaaleissa rakentamaan parempaa tulevaisuutta, sellaista, missä ihmisten ja luonnon hyvinvoinnista ei tingitä. Lähde sinäkin ehdokkaaksi tai mukaan vihreään toimintaan omassa kunnassasi

Maisa Juntunen

Kirjoittaja on kunnanvaltuutettu ja kunnanhallituksen jäsen, kahden kouluikäisen lapsen äiti ja kyläaktivisti Kangasniemeltä